Marketingový audit

FIRMY A PODNIKATELÉ: NA TOTO SI DEJTE POZOR

Bez tohoto se do online marketingu a propagace nepouštějte

Chcete se propagovat a prodávat na internetu, ale z každé strany slyšíte protichůdné informace k tomu, jak to dělat nejlépe?

Dostáváte rady jako:

Jednotlivá doporučení bez kontextu jsou na nic. Potřebujete celkový obraz.

Děláte příspěvky na Facebook a ono nic?

Nejspíš jste rádi za každou reakci (lajk, fanouška, komentář) na sociálních sítích. Tato (zdánlivě zdarma) propagace je velkým lákadlem. Jenže – zazářit se povede málokomu. Tím motivace sdílet a pořád vymýšlet nové příspěvky upadá.

Jaký mají dopad lajky a fanoušci na vaše podnikání? Jak využít efektivně sociální sítě ve svém oboru, aby to nebyla ztráta času?

Platíte drahou internetovou reklamu, ale výsledky nepřichází?

Internetová reklama (neboli PPC reklama) je s rostoucí konkurencí v online prostoru stále dražší. Větší poptávka po reklamách = jejich vyšší cena. Pokud reklamy nepřinesou uspokojivé výsledky, omezíte rozpočet do kampaní a znovu hledáte, co zafunguje.

Víte, kde je v online prostoru menší konkurence a tedy nižší ceny reklam? Víte, v jakém období se vyplatí propagovat vaše služby a produkty?

Tvoříte hodnotný obsah na blog, ale návštěvnost je minimální?

Obsahový marketing (tvorba videí, článků na blog apod.) je časově náročný. Pokud nepřivede návštěvníky a potenciální zákazníky na web, je k ničemu a vy ani nemáte chuť tvořit dál.

Víte přesně, kdo je vaší cílovou skupinou? Co tito lidé hledají na internetu a čím si získat jejich pozornost?

Nefunguje vám to?

Výsledek vašeho snažení je 0?

Když jsme začínali podnikat s projektem tvorby webových stránek, zkoušeli jsme všechno možné. Investovali jsme desetitisíce a stovky hodin do marketingových aktivit na základě různých doporučení, které „zaručeně“ fungují a přivedou nám zákazníky.

Nepřivedly.

Ne tolik, aby se to vyplatilo. Co byl ten bod zlomu, který vidíte i na těchto grafech s vývojem návštěvnosti a tržeb?

Rozsvítilo se nám, až když jsme si najali SEO a datovou specialistku, která nám udělala audit našeho marketingu, trhu a oboru, ve kterém jsme působili.

Zapomeňte na intuici a využijte data

Najednou jsme viděli, že vytváříme marketingovou komunikaci na základě naší intuice. Ta však byla poškozena profesní deformací. Mysleli jsme si, co lidé potřebují a hledají, ale tento odhad byl správný tak na 60 %. Není lepší na základě dat vynaložit to stejné úsilí, finance a zasáhnout dvojnásobek a více potenciálních zákazníků?

Co přinese výsledky?

5 kroků k online marketingu, který přináší výsledky

1. Audit marketingu a trhu

Bez základního auditu nebo průzkumu se do marketingu vůbec nepouštějte. Je to jak kdybyste šli se zavázanými očima k cíli. Někam asi dojdete, ale jaká je pravděpodobnost, že do cíle?

Najměte si profíka, který má zkušenosti. Dá vám doporučení, na kterých se dá stavět.

2. Stanovení cílů a měření

Držet směr dokážete, jedině když víte, kam jdete. Bez cíle jen zkoušíte a výsledky jsou nijaké.

Svou cestu k cíli také nezapomeňte měřit. Nebudete-li mít dobře nastavenou analytiku, nebudete vědět, kde se nacházíte. Vyhodnocujte,  co funguje, a co ne. Bez toho byste se ztratili.

3. Tvorba obsahu – co lidé chtějí a hledají

Užitečný obsah je to, co vám dlouhodobě přivádí návštěvníky, co buduje důvěru, prodává a vytváří spokojené a věrné zákazníky. Zapomeňte na neefektivní vytváření obsahu podle intuice. Je to ztráta času a přestane vás to bavit, protože to nebude mít výsledky.

Nechte si SEO specialistou zpracovat analýzu klíčových slov, která vám řekne, co lidé chtějí a hledají ve vašem oboru podnikání. A naservírujte jim obsah podle toho. To je klíč, jak opravdu oslovit lidi.

4. Zvýšení dosahu

Čekat, než někdo díky obsahu na web přijde, je ztráta času. Potřebujete si vybudovat široké publikum potenciálních zákazníků. Proto potřebujete obsah sdílet a propagovat. Propagace (například kvalitního článku, který lidem pomůže vyřešit jejích problém) je navíc levnější oproti čistě produktové reklamě.

Nechte si SEO specialistou zpracovat analýzu klíčových slov, která vám řekne, co lidé chtějí a hledají ve vašem oboru podnikání. A naservírujte jim obsah podle toho. To je klíč, jak opravdu oslovit lidi.

5. Prodej

Každý skvělý obchodník ví, že bez vybudované důvěry neprodá. Proto všechny ty předchozí kroky. Nyní je na čase oslovit potenciální zákazníky a nabídnout jim produkty nebo služby.

Záleží, kde se vaše publikum nachází. Čtou vaše newslettery? Pošlete jim prodejní e-mail. Baví je vaše sociální sítě? Nabídněte jim svůj produkt nebo službu právě tam. Máte e-shop? Pusťte se i do PPC kampaní. Ve většině případů je třeba kombinovat několik marketingových kanálů.

Udělejte 1. krok k úspěšné internetové propagaci

Jak už jsme zmínili, začněte auditem nebo průzkumem trhu, jinak veškeré další úsilí je střelba naslepo. Potřebujete výsledky!

Z našich dlouholetých zkušeností vznikl audit online marketingu pro firmy a podnikatele, kteří se chtějí na internetu zviditelnit a budovat důvěryhodnou značku, která prodává. 

Audit ocení ti, kteří:

  • nechtějí mrhat penězi na propagaci, která nefunguje,
  • na to chtějí jít strategicky a investovat do marketingových aktivit, které jim přinesou výsledky.

 

Audit je vám k dispozici ve dvou variantách.

Marketingový audit se strategií PREMIUM S ÚSMĚVEM

Díky tomuto auditu zjistíte, kde je největší potenciál ve vašem oboru a získáte kompletní plán, jak uspět.

Ukážeme vám na co se zaměřit

  • Zjistíte, jaké cíle si v rámci online marketingu určit a podle nich měřit jejich úspěšnost.
  • Navrhneme, na jakou cílovou skupinu zaměřit své internetové aktivity.

 

Odhalíte, kde máte největší potenciál na trhu

  • Prozkoumáme trendy ve vyhledávání vašich služeb / produktů. Zjistíte tak, kdy v průběhu roku je potřeba nastartovat marketing naplno, a kdy jej utlumit a nemrhat zbytečně rozpočtem.
  • Z vývoje 5 let zpětně zjistíte, co z vaší nabídky má největší potenciál nebo je nejžádanější. Můžete tak lépe přizpůsobit nabídku poptávce.

 

Zjistíte, jak to dělá konkurence a jak být vidět mezi ní

  • Odhalíte svou konkurenci v online prostředí. Díky tomu budete vědět, na jaké marketingové kanály se vydat, kde je prostor zaujmout místo na trhu.
  • Průzkum konkurence ve vyhledávačích vám řekne, jestli je prostor dostat se díky SEO a tvorbě obsahu na dobrá místa ve vyhledávačích. Také napoví jaký typ obsahu tvořit.
  • Průzkum konkurence v PPC reklamách odhalí možnosti internetových reklam ve vašem oboru. Ukáže průměrné ceny za prokliknutí reklamy.

 

Dostanete tipy, co vylepšit na webu

  • Zkontrolujeme základní prvky vašeho webu – obsahuje vše, co má, ať už po textové, vizuální i technické stránce? Budete tak vědět, kde jsou rezervy pro vylepšení.

 

Budete mít jasno, co dělat, abyste získali zákazníky

  • Na modelu SEE – THINK – DO – CARE vám ukážeme, jak vést potenciálního zákazníka k nákupu. Navrhneme, jaké konkrétní marketingové aktivity u vás povedou k vyhledávání vaší cílové skupiny, navázání komunikace s ní, přesvědčení k nákupu a k následné péči a opakovaným nákupům.

 

Navrhneme konkrétní plán a marketingovou strategii na míru

  • Zanalyzujeme silné a slabé stránky, příležitosti a hrozby ve vaší marketingové komunikaci.
  • Zhodnotíme, jak je uživatelsky přívětivý váš web, nebo zda se na něm nachází příležitosti pro zlepšení. Navrhneme konkrétní prvky webu, které upravit a jak.
  • Definujeme komunikační priority – myšlenky a slova, která komunikovat a jakým způsobem, abychom získali pozornost a dosáhli stanovených cílů.
  • Na základě modelu SEE – THINK – DO – CARE vám sestavíme marketingovou strategii, která povede k naplnění určených cílů.
  • U každé fáze modelu navrhneme:
  • Klíčové metriky pro sledování její úspěšnosti.
  • Konkrétní marketingové taktiky, jaké využít.
  • Určíme marketingové kanály, na kterých působit a jak.
  • Specifikujeme a navrhneme jaký typ obsahu použít.

Příklady návrhu marketingové strategie:

Ve fázi SEE (být vidět) zmíněného modelu fází cesty zákazníka publikujte na blogu těchto 8 článků…, nasdílejte je na sociální síť X, Y, Z a sponzorujte jejich propagaci ve výši XYZ Kč.

Ve fázi DO (prodej) jsou klíčové metriky počet akcí na webu (nákup / poptávka, zadání e-mailu,…).

Zacilte remarketingovou reklamu na návštěvníky, kteří byli na webu na stránce X, Y, Z. Tato reklama bude obsahovat YXZ a bude se zobrazovat na portálech YXZ.

od 30.000 Kč + DPH

(cena bude upřesněna po úvodní konzultaci)

Marketingový audit START S ÚSMĚVEM

Díky tomuto audit zjistíte do jakých marketingových aktivit se pustit, aby to mělo maximální přínos.

Ukážeme vám na co se zaměřit

  • Ukážeme jaké cíle si v rámci online marketingu určit a podle nich měřit jejich úspěšnost.
  • Navrhneme, na jakou cílovou skupinu zaměřit své internetové aktivity.

 

Odhalíte, kde máte ten největší potenciál na trhu

  • Prozkoumáme trendy ve vyhledávání vašich služeb / produktů. Zjistíte tak, kdy v průběhu roku je potřeba nastartovat marketing naplno, a kdy jej utlumit a nemrhat zbytečně rozpočtem.
  • Z vývoje 5 let zpětně zjistíte, co z vaší nabídky má největší potenciál nebo je nejžádanější. Můžete tak lépe přizpůsobit nabídku poptávce.

 

Zjistíte, jak to dělá konkurence a jak být vidět mezi ní

  • Odhalíte svou konkurenci v online prostředí. Díky tomu budete vědět, na jaké marketingové kanály se vydat, kde je prostor zaujmout místo na trhu.
  • Průzkum konkurence ve vyhledávačích vám řekne, jestli je prostor dostat se díky SEO a tvorbě obsahu na dobrá místa ve vyhledávačích. Také napoví jaký typ obsahu tvořit.
  • Průzkum konkurence v PPC reklamách odhalí možnosti internetových reklam ve vašem oboru. Ukáže průměrné ceny za prokliknutí reklamy.

 

Dostanete tipy, co vylepšit na webu

  • Zkontrolujeme základní prvky vašeho webu – obsahuje vše, co má, ať už po textové, vzhledové i technické stránce? Budete tak vědět, kde jsou rezervy pro vylepšení.

 

Budete mít jasno, co dělat, abyste získali zákazníky

  • Na modelu SEE – THINK – DO – CARE vám ukážeme, jak vést potenciálního zákazníka k nákupu. Navrhneme, jaké konkrétní marketingové aktivity u vás povedou k vyhledávání vaší cílové skupiny, navázání komunikace s ní, přesvědčení k nákupu a k následné péči a opakovaným nákupům.

 

Doporučíme vám další kroky pro váš marketing

  • Celý audit odhalí konkrétní body, co v aktuální situaci vylepšit v internetové prezentaci, kde je největší potenciál, kde jsou aktuálně nejslabší místa a do jakých marketingových aktivit se pustit, aby přinesly maximální užitek a výsledky.
  • Připojíme návrh online marketingových služeb – jak vám můžeme být prospěšní my s týmem Marketing S ÚSMĚVEM.

Příklady doporučení:

  • Zaměřit se na službu XYZ a její propagaci, která má jasně vzrůstající trend poptávek.
  • Rozšířit web o stránku s referencemi a cílit na ni remarketingové reklamy ve fázi THINK.
  • Udělat SEO analýzu klíčových slov a zjistit, co lidé hledají. Na základě toho vytvořit obsahový plán, který témata pokryje a chytře povede potenciální zákazníky k nákupu.
  • Zaměřit se na sociální sítě XYZ a vypustit XYZ, protože je zde malé zastoupení cílové skupiny.

Cena: 4.980 Kč + DPH

V marketingovém auditu se konečně dozvíte, jak nejlépe využít internet pro propagaci svého byznysu

Nečekejte žádné omáčky okolo, grafy a čísla, kterým nebudete rozumět. V auditu jdeme přímo k věci s konkrétními doporučeními, aby vám přinesly maximální užitek, tak jako ((Jméno)) nebo firmě ((Jméno)):

((reference auditu))

Marketingový audit S ÚSMĚVEM

Když to shrneme – v jednotlivých auditech zjistíte:

START

Cena: 4.980 Kč

PREMIUM + Marketingová strategie

Cena od 30 tis. Kč

Aktuální bonus k auditu

K auditu nyní získáte neomezený přístup ke všem kurzům na portálu kurzysusmevem.cz na 1 rok zdarma.

Máte nějaké otázky?

K auditu nyní získáte neomezený přístup ke všem kurzům na portálu kurzysusmevem.cz na 1 rok zdarma.

Začít dělat marketing bez prvotního průzkumu a auditu je jako mít slepou mapu a snažit se dostat k cíli. Častokrát zabloudíte, musíte vyzkoušet toho hodně, než zjistíte co vede k cíli. Bude vás to stát zbytečnou energii, čas a peníze. Audit vám tu mapu k cíli odhalí.

Ano, je to právě pro vás. Pokud chcete růst, díky internetu, tak potřebujete být vidět a vést potenciální zákazníky k nákupu. K tomu potřebujete mít plán a strategii. S auditem to začnete dělat pořádně hned od začátku a vyhnete se slepým uličkám.

Nejprve vyplníte objednávkový formulář, do kterého vepíšete své fakturační údaje a taky údaje o svém podnikání.

Spojí se s vámi naše marketingová projektová manažerka, aby si doplnila detaily.

Naše datová specialistka prozkoumá váš obor, trh, vaše podnikání z marketingového hlediska a sepíše vám audit s doporučeními pro vaše marketingové aktivity.

Audit vám odešleme na e-mail a zároveň k němu máte 30 min. hovor s naší projektovou manažerkou, která vám zodpoví otázky a doplní potřebné informace.

Záleží podle vybrané varianty auditu. U varianty START je to adresa vašeho webu a ideálně nasdílet Google Analytics, pokud máte. U varianty PREMIUM to budou navíc odkazy na vaše sociální profily a nasdílení přístupů do těchto profilů, do Google Analytics, Google Ads, Sklik, Google Search Console a všech marketingových nástrojů, které máte a používáte.

Záleží nejprve na našich kapacitách. Audity nejsme schopni sekat jako Baťa cvičky, zaberou si určitý čas. U objednávky zjistíte podle semaforu, kdy jsme schopni vám objednaný audit dodat.

Samotný audit trvá dle zvolené varianty a to START do 2 týdnů a PREMIUM do 3 týdnů.

V auditu je minimum obecných informací, které dovysvětlují určité části. Audit je přizpůsoben přímo vašemu podnikání a oboru. Děláme jej na míru pro každého zvlášť, aby měl maximální přínos

Cena auditu je jednorázová. Jak využijete získané informace už záleží na vás. Pokud budete chtít s námi řešit marketingové aktivity, tak vám rádi pošleme návrh s cenovou nabídkou našich služeb.

Záleží co vše chcete řešit s marketingovým týmem specialistů. Zde jsou nejběžnější 3 typy našich klientů a přibližné investované částky:

  1. Jen SEO řeší a píšou si sami = 6-8tis. Kč jednorázově
  2. SEO, psaní 2 článků, sdílení na sítích + report = 20tis. Kč měsíčně
  3. SEO, 3 články, sdílení na sítích, sponzorování příspěvků, PPC reklama + report = 40 tis. Kč měsíčně + rozpočet do reklam

To je velmi těžká otázka. Např. nastavení SEO se naplno projeví za 2-3 měsíce a začne vám přivádět nové návštěvníky z vyhledávačů na web.
U dalších aktivit záleží na mnoha aspektech. Od toho, kolik do svého marketingu investujete až po to, jaký máte produkt a nákupní proces, pokud zkoumáte výsledky prodejů.
Nicméně my se vyhýbáme jednorázovým krátkým kampaním a spolupracím. Protože víme, že to spokojenost nepřinese ani nám ani vám. Preferujeme dlouhodobou spolupráci, které vede postupně k růstu.
Nemáme věšteckou kouli, abychom zaručili, co to přinese. Máme však dlouholeté zkušenosti, mnoho umíme odhadnout a uděláme vždy maximum k dosažení společných cílů.
A jedno vím naprosto přesně, pokud nezačnete, tak to nezačne fungovat nikdy.

Kdy začít s online marketingem, když ne dnes?

Prvním krokem k úspěšnému marketingu na internetu je znát možnosti trhu, potenciál a zapracovat na svých slabých místech. Nepouštějte se bez prvotního auditu do propagace, bude to zbytečné mrhání časem a penězi. Začněte 1. krokem k marketingu s výsledky a S ÚSMĚVEM.

 ANO, chci marketingový audit

NE, poradím si se vším sám