Jak nastavit Google Analytics pro svou stránku?

Google Analytics (dále také jako GA) je jeden z nejpoužívanějších nástrojů pro sledování webových stránek. Ukáže vám, odkud pocházejí vaši zákazníci, z jakých zdrojů přišli, co si na stránkách prohlíží a mnoho dalších skvělých informací. GA je nepostradatelný pomocník při vyhodnocování kampaní a rozvoji podnikání.

Co k založení Google Analytics potřebujete?

K založení Google Analytics potřebujete jen Google účet (a samozřejmě webovou stránku či aplikaci, kterou chcete sledovat). Nic víc, nic míň. Samotné založení a nastavení vám zabere jen pár minutek.

Na stránce analytics.google.com se přihlaste do svého Google účtu. Doporučujeme použít účet, se kterým se přihlašujete do Google Ads či Google Search Console – usnadníte si pak následné propojování. Pokud Google účet nemáte, vyzve vás stránka k jeho založení.

Po přihlášení do Google Analytics přejděte do sekce Správce, kterou najdete ve spodním levém rohu. Následně se vám zobrazí stránka pro vytvoření účtu, služby či výběru dat. Klikněte na modré tlačítko + Vytvořit účet

Vytvoření účtu v Google Analytics
  1. V prvním kroku vepište název účtu (například jméno společnosti, firmy či projektu) a v případě potřeby upravte sdílení dat se společností Google. 
  2. Přes tlačítko Další přejděte na druhý krok a vyberte, co chcete měřit, zda webové stránky, aplikaci, nebo obojí (webové stránky+aplikace). Přejděte přes tlačítko Další do poslední části. 
  3. Jako poslední krok vás čeká nastavení první služby (tedy přidání webové stránky nebo aplikace k měření). Nezapomeňte zvolit, zda chcete sledovat stránky na http nebo https, a vybrat správné časové pásmo (Česko).
  4. Po kliknutí na Vytvořit se vám zobrazí smluvní podmínky Google. Nejdříve nastavte správnou zemi (Česko) a teprve poté odškrtněte všechny podmínky a potvrďte na konci stránky. Účet máte založený!
Vytvoření účtu v Google Analytics

Nastavení kódu Google Analytics

Po vytvoření účtu a první služby vám GA ukáže stránku s měřícím kódem. Ten je pro zprovoznění nástroje klíčový. Měřící kód získává data z vašich stránek a posílá je do GA. Proto je potřeba ho zkopírovat a vložit dle pokynů na webové stránky (nebo do aplikace). Do 24 hodin od vložení kódu by se pak měla začít zobrazovat data v GA.

Nastavení kódu v Google Analytics

Nastavení výběru dat

Účet i službu (první webovou stránku či aplikaci) už máme založenou. Než se ale pustíte do sledování statistik, měli byste z nich vyloučit vlastní vstupy. Získaná data tak nebudou zkreslená a ve výpisech se budou zobrazovat jen vaši zákazníci, nikoliv údaje o návštěvách webu z vaší IP adresy. Vyloučit tyto informace můžete rychle v sekci Výběr dat

  1. Klikněte na šipku vlevo a vraťte se na první stránku Správce. Přes modré tlačítko + Vytvořit výběr dat přejděte do rozhraní pro vytvoření nového výběru. Pojmenujte si svůj první výběr, vyberte časové pásmo a potvrďte.
  2. Na stránce Správce zkontrolujte, zda máte otevřeno nastavení pro nově vytvořený výběr a přejděte do sekce Filtry. Klikněte na červené tlačítko +Přidat filtr.
  3. Napište do prázdné kolonky název filtru a typ ponechte Předdefinovaný. Další sekce nastavte následovně:
    1. Vybrat typ filtru → Vyloučit 
    2. Vyberte zdroj nebo cíl → Provoz z IP adres
    3. Vyberte výraz → Které se rovnají
  4. Do kolonky IP adresa vepište svou osobní (či firemní) IP adresu. Tu můžete zjistit skrz webovou stránku mojeip.cz
  5. Nastavení uložte.
Vyloučení vlastní IP v Google Analytics

Nasdílení přístupů do GA účtu

Do účtu GA můžete dát přístup svým kolegům, zaměstnancům či externí agentuře, se kterou spolupracujete. Přejděte do Správce a v sekci Účet klikněte na Správa uživatelů účtu. Zobrazí se přehled uživatelů a oprávnění k účtu. V současné chvíli byste měli vidět pouze svůj e-mail. 

Své kolegy či agenturu přidáte skrz modré + v pravém horním rohu. Zvolit můžete Přidat uživatele nebo Přidat skupinu uživatelů. Pokud vám agentura či kolegové dali e-mail, na který chtějí přístup vytvořit, zvolte Přidat uživatele. Zadejte e-mail a nastavte oprávnění. Doporučujeme vybrat vše až na správce. Pak už jen stačí potvrdit přes tlačítko Přidat

Přidání lidí a agentur v Google Analytics

A je to! Základní nastavení Google Analytics máte za sebou. Nevíte si s něčím rady? Napište nám na tym@marketingsusmevem.cz.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů