Jak založit Business Manager pro vaši Facebook stránku?

Business Manager je praktický nástroj, který zjednodušuje správu Facebookových účtů. Umožňuje lidem oddělit osobní Facebook od pracovního, vytvářet efektivní reklamní kampaně a mít vše potřebné na jednom místě.

Proč si Business Manager založit?

Založení Business Manageru má mnoho výhod. Obzvláště, pokud spravujete více stránek či reklamních účtů.

  • Přehlednost – V Business Manageru můžete mít pod jednou firmou více Facebookových stránek a reklamních účtu (například pro jednotlivé projekty či jazykové mutace). Nemusíte je složitě hledat na osobním Facebooku. Vše budete mít přehledně na jednom místě. Na pár kliknutí se dostanete do reklamního účtu, na samotnou stránku i do jejího nastavení.
  • Oddělení osobního profilu od pracovního – Business Manager je dělaný speciálně na firemní věci. Při práci vás tak nebude nic rozptylovat. Žádný osobní chat ani příspěvky přátel. Vaše soukromí bude v naprostém bezpečí. Ostatní kolegové ani neuvidí váš osobní profil (zobrazí se jen e-mail a jméno). 
  • Snadné přidávání lidí a udělování pravomocí – V nastavení uvidíte, kdo má k čemu práva a co může dělat. Snadno také přidáte nové kolegy, odstraníte ty staré nebo připojíte ke svému účtu partnerskou agenturu. 
  • Jednoduché a intuitivní nastavení – Změnit platební kartu pro platbu, zobrazit si uhrazené faktury, přidat reklamní kampaň nebo vytvořit příspěvek na stránku – Business Manager je velmi intuitivní a hezky vás celým procesem provede.
  • Exporty a data hezky na očích – Na hlavní stránce uvidíte rychlý přehled dat pro všechny vaše stránky a reklamní účty – dosah uživatelů, nový počet fanoušků, počet aktivních kampaní apod.

Co k založení potřebujete?

Abyste mohli vytvořit pro svou firmu Business Manager, potřebujete pouze osobní profil na Facebooku – přihlášení probíhá pomocí uživatelského jména a hesla k vašemu osobnímu účtu. Nemusíte dokonce mít ani vytvořenou Facebookovou stránku. Tu si můžete založit až při registraci do Business Manageru.

Jak Business Manager hezky založit krok za krokem

  1. Vytvoření nového firemního účtu

Na stránce business.facebook.com klikněte vpravo nahoře na Vytvořit účet. Pokud nejste přihlášeni ve svém prohlížeči na Facebooku, otevře se vám přihlašovací stránka. Přihlašte se svým uživatelským jménem (e-mail, nebo telefonní číslo) a heslem, které máte nastavené u osobního profilu. Dostanete se na stránku business.facebook.com/overview, kde opět zvolíte možnost Vytvořit účet.

Zobrazí se okno k vytvoření nového účtu. Do kolonky Název firmy a účtu vložte název své společnosti, firmy či projektu. Pod tímto názvem budete mít sloučeny Facebookové stránky a reklamní účty. Dále vepište své jméno, které se bude zobrazovat ostatním kolegům a firemní e-mail, na který vám budou chodit zprávy a upozornění.

V dalším kroku přidejte podrobnosti o pobočce (sídle) vaší firmy. Nezapomeňte dole vybrat vhodnou kolonku, která definuje, jak budete Facebook používat: Chcete propagovat vlastní služby a zboží, nebo nabízet své služby dalším firmám?

Po odeslání údajů by vám měl přijít na zadaný e-mail odkaz k potvrzení žádosti. Doporučujeme žádost skrz zaslaný odkaz nejdříve potvrdit, a až pak přejít do rozhraní Business Manageru a pokračovat v nastavení.

  1. Připojení/vytvoření Facebook stránky

Po potvrzení žádosti se vám otevře hlavní stránka Business Manageru, kde uvidíte přehled svých stránek a reklamních účtu. Aktuálně by měly být obě sekce prázdné. V kolonce Stránky klikněte na Přejít na nastavení firmy. Následně na modré tlačítko Přidat. Pokud už máte vytvořenou stránku přejděte na Přidat stránku. Jestliže jste si stránku ještě nevytvořili, pokračujte na Vytvořit novou stránku. Položka Požádat o přístup ke stránce je vhodná pro ty, kteří zakládají Business Manager, ale nejsou majitelé stránek (například pracovníci firmy, zaměstnanci marketingu, externí agentury pro správu sociálních sítí apod.). 

V tuto chvíli budeme předpokládat, že už Facebooková stránka existuje. V otevřeném okně pro přidání existující stránky začněte psát její aktuální název (nebo vložte URL adresu). Už při psaní by se měly automaticky generovat výsledky vyhledávání. Najděte mezi nimi svou stránku a klikněte na Přidat stránku.

Jste-li majitel stránky, dojde k jejímu automatickému přidání. V opačném případě se odešle žádost o přidání do Business Manageru majiteli a vy musíte počkat na jeho potvrzení. 

Doporučení: Pokud máte ve firmě osobu, která má na starost správu sociálních sítí, případně máte smlouvu s externí agenturou, přenechte další nastavení na nich. Přejděte rovnou na krok č. 7 – Přidání lidí, nebo na krok č. 8 – Přidání partnera (v případě externí agentury).

  1. Připojení/vytvoření reklamního účtu

Abyste mohli vytvářet reklamy, potřebujete reklamní účet. Na stránce Nastavení firmy v levém menu přejděte na Účty → Účty pro reklamy a klikněte na Přidat. Opět máte možnost napojit existující účet (skrz ID), požádat o přístup, nebo vytvořit úplně nový. Pro následující potřeby budeme předpokládat, že jste ještě nikdy reklamu nevytvářeli a tedy žádný reklamní účet nemáte. Přejděte tedy na Vytvořit nový účet pro reklamu.

Zadejte název účtu, časové pásmo a měnu. Pásmo a měnu si pořádně zkontrolujte a ujistěte se, že máte oba údaje správně. Nedají se později změnit a hrají důležitou roli při tvorbě reklam.

V dalším kroku vyberte, pro jaké účely budete reklamní účet používat. Moje firma = pokud sami chcete propagovat své zboží a služby, Jiná firma nebo klient = budete propagovat zboží či služby od klienta (týká se například marketingových agentur). Po potvrzení se vám otevře okno s přidáním lidí a přidělením oprávnění. Můžete ta nejvyšší práva prozatím přidělit sobě (přístup správce), nebo kliknout na Zrušit a vrátit se k tomuto kroku později.

  1. Nastavení platby

Platby za reklamy fungují na Facebooku na principu automatického strhávání peněz z účtu (skrz kartu). Aby tedy reklamy fungovaly, je potřeba mít k účtu připojenou platební kartu. Vlevo přejděte do kategorie Platby a klikněte na Přidat způsob platby. Zobrazí se vám okno pro vložení debetní/kreditní karty. Nemusíte se bát, že by se na ní všechny prostředky vyčerpaly. V dalších krocích si můžete nastavit, jak bude platba probíhat a jaký bude limit. Nezapomeňte upravit i Zemi pro fakturaciMěnu!

  1. Vytvoření katalogu 

Chcete-li propagovat na Facebooku produkty, bude se vám hodit katalog zboží. Jedná se o soupis položek ve vašem inventáři se všemi důležitými údaji. Slouží například k vytváření dynamických reklam a propagaci zboží na Instagramu. 

Katalog můžete vygenerovat přímo v Business Manageru v Nastavení firmy (sekce Katalog). Pro komplexnější nastavení ale doporučujeme přejít rovnou na stránku Správce katalogů https://www.facebook.com/products a založit si jej zde. 

Klikněte na tlačítko Vytvořit katalog a vyberte typ katalogu (E-commerce, Cestování, Reality, Automobily). Následně zvolte, jak chcete produkty do katalogu přidat.

  • Nahrát informace o produktu – Umožňuje nahrávat produkty ručně, pomocí formuláře, Facebook pixelu nebo zdroje dat (nejpoužívanější).
  • Připojit platformu e-komerce – Vhodné v případě, kdy pracujete s platformami Shopify, BigCommerce, Magento, OpenCart, či WooCommerce.

Po založení budete přesměrováni do rozhraní vašeho nového katalogu. Vlevo přejděte na Zdroje dat o produktech a následně na modré tlačítko Přidat produkty. Pokud jste zvolili v prvním kroku Nahrát informace o produktu, máte možnost nahrávat produkty ručně (pokud jich máte pár kusů), pomocí hromadného nahrávání (skrz tak zvaný feed produktů) nebo skrz pixel. Nejčastější a nejvíce používaná metoda je hromadné nahrávání. Tu jsme pro ukázku zvolili i my.

V dalším kroku vyberte, zda chcete nahrát jeden konkrétní soubor, vložit odkaz na zdroj, nebo přidat Tabulky Google. Z praxe doporučujeme Naplánovaný zdroj (tedy odkaz na feed na vašem webu).  

Po kliknutí na Další se zobrazí políčko pro vložení URL adresy zdroje (feedu). Následně nastavte plán aktualizací (jak často se má katalog aktualizovat). Pokud často měníte ceny produktů či sortiment na e-shopu, doporučujeme aktualizaci nastavit na každou hodinu. Po pojmenování zdroje dat se začne katalog nahrávat. 

  1. Facebook pixel

Facebook pixel je důležitý pro vytváření reklam, cílení, reportování a sledování konverzí na webu. Proto na něj nezapomeňte. V Nastavení firmy v sekci Zdroje dat přejděte na Pixely, a poté na modré tlačítko Přidat. Vepište název pixelu a případně vložte i URL adresu svého webu. Facebook se vás následně zeptá, zda chcete nastavit pixel ihned, nebo pokračovat v nastavení firmy a vrátit se k němu později. Doporučujeme to udělat hned.

Pixel můžete vložit na web třemi různými způsoby – Skrz partnera od Facebooku, ručně  nebo přes vývojáře (odešle se mu e-mail s pokyny). U ruční instalace vás Facebook povede a řekne vám, co a jak udělat. Pokud se ale v technické stránce webu příliš nevyznáte, doporučujeme poslední bod – přenechat instalaci na vývojáři.

  1. Přidání lidí

To nejdůležitější už máte nastaveno. Teď můžete přidat další kolegy a pracovníky, kteří budou s vámi na projektu pracovat. V levém menu přejděte zpět na Uživatelé → Lidé

Chcete-li přidat úplně nové kolegy, kteří dosud neměli přístup ke stránce, klikněte v levé části obrazovky na modré tlačítko Přidat. Zadejte e-mailovou adresu uživatele a zvolte roli ve firmě. V dalším kroku přiřaďte k dotyčné osobě stránku, účet pro reklamu, katalog a aplikace, ke kterým bude mít přístup a vpravo upravte oprávnění tak, jak budete potřebovat.

Pokud už ke stránce někteří lidé jsou připojeni, avšak nemají ještě přístup do nového Business Manageru, najeďte na Účty → Stránky. Přibližně uprostřed obrazovky se nachází výpis lidí, kteří jsou ke stránce přidáni. Jestli uživatelé nemají ještě přístup k Business Manageru, budou zobrazeni šedě. Najeďte kurzorem na jméno a ve vyskakovacím okně klikněte na Přidat. Uživateli dorazí na e-mail pozvánka do nově vytvořeného Business Manageru.

  1. Přidání partnera (agentury)

Partnerem se v Business Manageru rozumí třetí externí strana, která bude s vámi na projektu spolupracovat. Obvykle se jedná o marketingové a reklamní agentury, které pomáhají se správou sociálních sítí. Partnera přidáte jednoduše na stránce Uživatelé → Partneři

Chcete-li třetí straně povolit přístup k vaší firmě, klikněte na Přidat pod nápisem Partner, s nímž se budou sdílet položky. Pokud chcete požádat o přístup do jiné firmy, zvolte Přidat ve sloupci Partner, o jehož položky se bude žádat.

K přidání partnera potřebujete znát jeho ID. Jestli jej ještě nemáte, kontaktujte externí agenturu a požádejte ji o zaslání. Po zadání ID v dalším kroku vyberte položky, ke kterým bude mít partner přístup a v posledním sloupci upravte oprávnění k těmto položkám (viz ukázka níže). Takto upravte oprávnění pro všechny položky a nezapomeňte změny uložit.

Potřebujete poradit?

Nedaří se vám nastavit Business Manager, nebo máte nějaké otázky k postupu? Napište nám na tym@marketingsusmevem.cz. Naši specialisté vám pomohou nastavit vše potřebné a společně určitě přijde na to, kde je zakopaný pes.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů