25.5.2018. Datum, které je nyní snad známější než 24.12…. Den, kdy v planost vstoupí GDPR, tedy nařízení o ochraně osobních údajů. Věřím, že spousta z vás už o tom něco slyšela. Média a lidé snažící se na tom něco vydělat vcelku úspěšně vyděsila mnoho firem a podnikatelů. Takže tato panika, která se šíří dál, zatím nenabírá nějakého uklidnění a spíše nás čeká měsíc až přehnaných obav a zbytečného zmatku.
O tom co máte nebo nemáte s ohledem na GDPR se bavit ale nechci. Existují na to desítky nebo spíše stovky článků, kde se toto můžete dočíst. My jsme na to šli trochu jinak.. jak jinak než z pohledu praxe 🙂 . Zavěštili jsme si a tak trochu se přenesli do budoucnosti do doby GDPR. Snažili jsme se odkrýt nové marketingové triky a co se všechno změní.
Nic nebude jako dřív
Byli jste zvyklí, že váš hlavní zdroj kontaktů byl e-book, který dáváte zdarma? No tak tomu je konec. Samozřejmě můžete ho poskytovat takto dál, jenže na kontakt maximálně pošlete e-book a pokud nemáte souhlas, nepošlete nic jiného. Jaké je řešení? Jedno řešení najdete v naší infografice níže, to další je, že váš e-book zdarma bude mít vysokou hodnotu a to takovou, aby lidé sami poté šli na váš web a hledali, kde se mohou přihlásit k odběru novinek. Ale to už asi tušíte nebude ani zdaleka tak účinné jako doposud.
Všechno, co jste dávali doposud zdarma, ztratí svůj prioritní účel – získat e-mail, na který budete posílat e-maily. Dokud nezískáte souhlas, nemůžete nic dalšího na kontakt poslat.
Světlo na konci tunelu
Jenže nic není tak hrozné, jak to vypadá. V infografice najdete jaká jsou možná řešení, jak získávat kontakty pro newslettery. Jedno je si ale potřeba uvědomit – Souhlas je stále dobrovolný, takže musíte mít hodnotný obsah, abyste díky němu přesvědčili lidi, aby vám souhlas dali. Na kvalitě obsahu bude záviset vaše podnikání mnohem více než doposud.
Infografika
Připravili jsme pro vás velkou infografiku, ve které se můžete dočíst pár marketingových triků. Infografiku si můžete stáhnout tady do svého počítače v plném rozlišením (Klikněte na odkaz a poté dejte pravé tlačítko myši a “Uložit obrázek jako”).
O GDPR jsme také napsali:
- Jak žádat o souhlas a psát e-maily v době GDPR?
- GDPR a e-mail marketing? + Infografika, jak poskytnout e-book zdarma v rámci GDPR
- Jak nařízení GDPR ovlivní SEO na tvém webu v roce 2018?
